IP-телефонія (інтернет протокол телефонія) – це технологія забезпечення голосового зв’язку, яка для передачі інформації використовує не традиційну телефонну мережу і аналоговий формат, а Інтернет та цифрові дані. Виклик передається у вигляді пакетів по локальній мережі (LAN) або через Інтернет, уникаючи міжміських викликів по стандартній телефонній лінії. За рахунок цього досягається збільшення швидкості, якості передачі сигналу, а також економія на обслуговуванні і обладнанні.
Починаючи з середини і до кінця 1990-х років Інтернет і протокол TCP / IP став засобом передачі майже всіх даних і почав витісняти стандартні телефонні пристрої. Сьогодні оператори зв’язку все частіше використовують IP-інфраструктуру для забезпечення всіх своїх голосових послуг. Більшість великих компаній по всьому світу також вже перейшли з телефонії на використання VoIP (Voice over IP – “голос через IP”) для забезпечення голосового зв’язку своїх співробітників.
Як працює IP-телефонія
Для організації телефонного зв’язку по IP-мережі використовується спеціальне обладнання – шлюзи IP-телефонії. Подібний пристрій використовується для оцифровки телефонного сигналу і передачі його на шлюз іншого користувача мережі. Два абонента різних IP-шлюзів, розділені відстанню в тисячі кілометрів, можуть спілкуватися в режимі реального часу, оплачуючи тільки час підключення до IP-мережі.
Весь процес роботи IP-телефонії схематично можна описати трьома простими кроками:
- Користувач №1 набирає номер.
- За допомогою IP шлюзу його телефонний сигнал оцифровується і через Інтернет передається на шлюз Користувача №2.
- На шлюзі Користувача №2 цифровий сигнал перетвориться назад в аналоговий і абонент чує голос співрозмовника, як якщо б вони спілкувалися по звичайному телефону.
Звичайно, в реальності схема роботи IP-телефонії може трохи відрізнятися в кожному конкретному випадку і доповнюватися деякими елементами. Наприклад, якщо в компанії встановлена ЗАТС (засновницька автоматична телефонна станція), то сигнал з телефону користувача спочатку потрапляє в неї, і лише потім направляється в шлюз.
Переваги підключення IP-телефонії
- Економія. Підключення та використання IP-телефонії обходиться набагато дешевше установки звичайних телефонів. Особливо помітною різниця стає, коли вам доводиться здійснювати дзвінки в інші міста або країни.
- Спрощення віддаленої роботи. У компаній з великою кількістю офісів і філій досить гостро постає питання забезпечення гарної комунікації між співробітниками. І установка IP-телефонії вже багато років вважається кращим рішенням даної проблеми.
- Функціональність. Установка IP-телефонії не тільки забезпечить вам дешевий і зручний спосіб спілкування по телефону, але і допоможе розширити можливості такого спілкування. За допомогою додаткових сервісів ви зможете налаштувати голосову пошту, голосового робота, запис розмов, проведення конференцій та багато іншого.
- Просте підключення. На відміну від звичайної телефонії, при налаштуванні IP-зв’язку вам не буде потрібно прокладати велику кількість кабелів і встановлювати безліч дорогого устаткування. Весь процес підключення вимагає зовсім небагато часу, а вся апаратура займає мінімум місця.
- Об’єднання АТС. На великих компаніях часто виникають проблеми зі зв’язком через те, що вони підключені відразу до декількох телефонних станцій. За допомогою установки IP-телефонії їх можна об’єднати і істотно спростити маршрутизацію дзвінків.
IP-телефонія: як підключити і що для цього потрібно
Ознайомившись з усіма перевагами нового способу зв’язку, у багатьох власників як великих, так і дрібних компаній тут же виникає питання: як встановити IP-телефонію в офісі. Особливості підключення будуть залежати від наступних факторів:
- Вибір оператора. Зручність користування і якість зв’язку безпосередньо залежатимуть від технічної підготовленості вашого оператора, тому його вибору слід приділити особливу увагу.
- Наявність Інтернету. Щоб підключити IP-телефонію, необхідно забезпечити офіс постійним підключенням до інтернету з показником швидкості не менше 1 Мбіт / с.
- Наявність обладнання. Залежно від розмірів і потреб кожної компанії існує кілька способів, як організувати IP-телефонію:
- Найдешевшим способом є підключення IP-телефонії через комп’ютер. Для цього на нього лише необхідно встановити відповідну програму і виконати підключення.
- Можна користуватися IP-телефонією і через смартфон, для цього також існує цілий ряд спеціальних додатків.
- Однак найкращим варіантом, як встановити IP-телефонію, є використання спеціальних IP-телефонів, які відрізняються найкращими показниками надійності, якості сигналу і зручністю користування.
Більш детально дізнатися про те, скільки коштує і як підключити IP-телефонію в офісі ви зможете, перейшовши на нашу сторінку Телефонія в офісі або залишивши заявку по кнопці.
Наші фахівці уважно вислухають всі побажання і допоможуть підібрати тип підключення, найбільш підходящий саме вам.
Часті питання про те, що таке і як працює IP-телефонія
Що таке IP-телефонія?
IP-телефонія (Internet Protocol телефонія) є способом зв’язку, який здійснюється не по звичайному телефонному кабелю, а через інтернет.
Чим відрізняється IP-телефонія від звичайної?
Головними відмінностями IP-телефонії від звичайної є формат даних і спосіб їх передачі. В IP-телефонії використовується не аналоговий, а надійніший – цифровий формат даних. І передаються ці дані не по звичайному телефонному кабелю, а через інтернет-канал.
Кому потрібна IP-телефонія?
Найчастіше послугами IP-телефонії користуються великі компанії, яким дуже важливо забезпечити якісний та надійний канал зв’язку. Однак через простоту і доступність такого виду зв’язку до нього часто вдаються як дрібні бізнеси, так і звичайні домашні користувачі.
Скільки коштує підключення IP-телефонії?
Вартість підключення IP-телефонії може відрізнятися залежно від кількості необхідних точок доступу, наявності і готовності обладнання, особливих побажань клієнта. Тому фінальну ціну наші фахівці зможуть назвати лише після того, як ознайомляться з усіма деталями замовлення.