IP-телефонія (інтернет протокол телефонія) – це технологія забезпечення голосового зв’язку, яка для передачі інформації використовує не традиційну телефонну мережу і аналоговий формат, а Інтернет та цифрові дані. Виклик передається у вигляді пакетів по локальній мережі (LAN) або через Інтернет, уникаючи міжміських викликів по стандартній телефонній лінії. За рахунок цього досягається збільшення швидкості, якості передачі сигналу, а також економія на обслуговуванні і обладнанні.

Починаючи з середини і до кінця 1990-х років Інтернет і протокол TCP / IP став засобом передачі майже всіх даних і почав витісняти стандартні телефонні пристрої. Сьогодні оператори зв’язку все частіше використовують IP-інфраструктуру для забезпечення всіх своїх голосових послуг. Більшість великих компаній по всьому світу також вже перейшли з телефонії на використання VoIP (Voice over IP – “голос через IP”) для забезпечення голосового зв’язку своїх співробітників.

Як працює IP-телефонія

Для організації телефонного зв’язку по IP-мережі використовується спеціальне обладнання – шлюзи IP-телефонії. Подібний пристрій використовується для оцифровки телефонного сигналу і передачі його на шлюз іншого користувача мережі. Два абонента різних IP-шлюзів, розділені відстанню в тисячі кілометрів, можуть спілкуватися в режимі реального часу, оплачуючи тільки час підключення до IP-мережі.

Весь процес роботи IP-телефонії схематично можна описати трьома простими кроками:

  1. Користувач №1 набирає номер.
  2. За допомогою IP шлюзу його телефонний сигнал оцифровується і через Інтернет передається на шлюз Користувача №2.
  3. На шлюзі Користувача №2 цифровий сигнал перетвориться назад в аналоговий і абонент чує голос співрозмовника, як якщо б вони спілкувалися по звичайному телефону.

Звичайно, в реальності схема роботи IP-телефонії може трохи відрізнятися в кожному конкретному випадку і доповнюватися деякими елементами. Наприклад, якщо в компанії встановлена ​​ЗАТС (засновницька автоматична телефонна станція), то сигнал з телефону користувача спочатку потрапляє в неї, і лише потім направляється в шлюз.

Переваги підключення IP-телефонії

  1. Економія. Підключення та використання IP-телефонії обходиться набагато дешевше установки звичайних телефонів. Особливо помітною різниця стає, коли вам доводиться здійснювати дзвінки в інші міста або країни.
  2. Спрощення віддаленої роботи. У компаній з великою кількістю офісів і філій досить гостро постає питання забезпечення гарної комунікації між співробітниками. І установка IP-телефонії вже багато років вважається кращим рішенням даної проблеми.
  3. Функціональність. Установка IP-телефонії не тільки забезпечить вам дешевий і зручний спосіб спілкування по телефону, але і допоможе розширити можливості такого спілкування. За допомогою додаткових сервісів ви зможете налаштувати голосову пошту, голосового робота, запис розмов, проведення конференцій та багато іншого.
  4. Просте підключення. На відміну від звичайної телефонії, при налаштуванні IP-зв’язку вам не буде потрібно прокладати велику кількість кабелів і встановлювати безліч дорогого устаткування. Весь процес підключення вимагає зовсім небагато часу, а вся апаратура займає мінімум місця.
  5. Об’єднання АТС. На великих компаніях часто виникають проблеми зі зв’язком через те, що вони підключені відразу до декількох телефонних станцій. За допомогою установки IP-телефонії їх можна об’єднати і істотно спростити маршрутизацію дзвінків.

IP-телефонія: як підключити і що для цього потрібно

Ознайомившись з усіма перевагами нового способу зв’язку, у багатьох власників як великих, так і дрібних компаній тут же виникає питання: як встановити IP-телефонію в офісі. Особливості підключення будуть залежати від наступних факторів:

  • Вибір оператора. Зручність користування і якість зв’язку безпосередньо залежатимуть від технічної підготовленості вашого оператора, тому його вибору слід приділити особливу увагу.
  • Наявність Інтернету. Щоб підключити IP-телефонію, необхідно забезпечити офіс постійним підключенням до інтернету з показником швидкості не менше 1 Мбіт / с.
  • Наявність обладнання. Залежно від розмірів і потреб кожної компанії існує кілька способів, як організувати IP-телефонію:
    • Найдешевшим способом є підключення IP-телефонії через комп’ютер. Для цього на нього лише необхідно встановити відповідну програму і виконати підключення.
    • Можна користуватися IP-телефонією і через смартфон, для цього також існує цілий ряд спеціальних додатків.
    • Однак найкращим варіантом, як встановити IP-телефонію, є використання спеціальних IP-телефонів, які відрізняються найкращими показниками надійності, якості сигналу і зручністю користування.

Більш детально дізнатися про те, скільки коштує і як підключити IP-телефонію в офісі ви зможете, перейшовши на нашу сторінку Телефонія в офісі або залишивши заявку по кнопці.

Наші фахівці уважно вислухають всі побажання і допоможуть підібрати тип підключення, найбільш підходящий саме вам.

Часті питання про те, що таке і як працює IP-телефонія

Що таке IP-телефонія?

IP-телефонія (Internet Protocol телефонія) є способом зв’язку, який здійснюється не по звичайному телефонному кабелю, а через інтернет. 

Чим відрізняється IP-телефонія від звичайної?

Головними відмінностями IP-телефонії від звичайної є формат даних і спосіб їх передачі. В IP-телефонії використовується не аналоговий, а надійніший – цифровий формат даних. І передаються ці дані не по звичайному телефонному кабелю, а через інтернет-канал. 

Кому потрібна IP-телефонія?

Найчастіше послугами IP-телефонії користуються великі компанії, яким дуже важливо забезпечити якісний та надійний канал зв’язку. Однак через простоту і доступність такого виду зв’язку до нього часто вдаються як дрібні бізнеси, так і звичайні домашні користувачі. 

Скільки коштує підключення IP-телефонії?

Вартість підключення IP-телефонії може відрізнятися залежно від кількості необхідних точок доступу, наявності і готовності обладнання, особливих побажань клієнта. Тому фінальну ціну наші фахівці зможуть назвати лише після того, як ознайомляться з усіма деталями замовлення.

Share